Marknadsanalysen visade vägen på DLL

När finansbolaget DLL ville skapa en mer innovativ arbetsplats började vi med en grundlig marknadsanalys. Där blev det tydligt att framtidens kontor och mötesplatser måste erbjuda något mer, när allt fler arbetar hemifrån.

Oavsett om vi frågade arkitekter, inredare, CEOs eller Office Managers svarade alla att attraktiva ytor och miljöer med en wow-faktor blir allt viktigare. Kontoret måste bli en mer lockande plats och bjuda på något man inte kan uppleva någon annanstans.

Vad blev lösningen?

För att möta kundens behov tog vi fram ett koncept, i form av en helhetslösning med ljud, mjukvaror, styrsystem, content och projektorer som tillsammans skapar ett kreativt upplevelserum.

»Som slutkund ska du inte behöva bry dig om alla detaljer kring de olika enheterna som ingår. Du är intresserad av själva upplevelsen, inte av de tekniska detaljerna. I vårt koncept levereras därför allt som ett enda artikelnummer. Från projektorer till content – allt ingår!«

– Jan Elmersson

Idag kan DLL bjuda in till möten i en skog med susande löv eller med havet rumt omkring sig, presentera på tre väggar eller bara bjuda in till ett avslappnat samtal i naturen med fågelkvitter i bakgrunden.

»Det är verkligen enkelt att använda upplevelserummet. Man går bara in och sätter igång det med surfplattan; gardinerna dras ner och man väljer vilken miljö och sinnesstämning man vill befinnas sig i för dagens möte.«

– Victoria Geiborg, DLL Nordics

Konceptet kan implementeras i allt från mötesrum och receptioner till lounger, entréer, museer, butiker och många fler lokaler. Ett annat intressant användningsområde är i rum som saknar fönster, där man verkligen kan släppa lös potentialen i konceptet och skapa något riktigt kreativt.